Assalamualaikum.....

Selamat Datang .....
rumah ni rumah aku ..

tk suka takpa ..
suka sila follow yer.
...


Tuesday, March 01, 2011

Bun sosej kontot

 Allo allo anybody home ...ehhheh bertemu kita sekali lagi ...:) Lama dah aku godek2 sampai terciptalah resepi aku yang simple dimple tapi sedappppppp mabelessssssss.Tadaaaaaaaaaaa inilahh bun sosej kontot ....ekekekk nama mmg aku bagi klako2 sng nak ingat ..tp yang paling penting sodappp!!

Bahan2nya macam asa wat roti gak ...

150gram tepung roti
100gram tepung gandum
140ml air suam
2 sudu beso susu tepung
2 sudu beso gula
1 sudu kecik yis
1/2 sudu kecil garam
2 sudu besar marjerin
1 sudu kecik breadimprover
1 sudu besar softener
sosej sebungkus sebatang kerat 3 :) bio kontot


yang ade BM ..masuk semua bahan2 mengikut bahan2 cecair dulu br dry..then pilih dough ...pastuh bio dia naik dalam setengah jam,Pastuh bio gentel2 camni


Bila dah gentel bentuk2 camni bio dia kembang skit br cun ..haa bio kembang camni


ehhh bukan2 ..nie tak kembang lagii jap2 cari gambo salah gambo niii






Haaa kembang macam gambo2 diatas ..yang telah disapu ngan telur dan ditbur ngan breadcrmbs ..warna oren takda..yang ade putih ....hentam sajalahhh putih putihlahh janji berserii kan kan kan?


ok kita bakar selama 15 minit sampai kekuningan macam ni ...


pehhhhh punyalah gebu samapi melekatt ....best!!


cabut se se pastuh letak kat redai bio sejuk ...makan lakk ngan cili sos ngan mayo camni walllllllllllaaaaaaaaaaa


ehheheh jangan terliur kalau terliur buatlahh beb sonang yooo ..takda BM uli jek pakai tangan ..ekekekke eksyen siott hahahhah




so selamat menguli

No comments:

Post a Comment