Assalamualaikum.....

Selamat Datang .....
rumah ni rumah aku ..

tk suka takpa ..
suka sila follow yer.
...



Tuesday, March 01, 2011

Nut n raisin bread

  Waaa makan roti kita hr ni skeaping lak omputih ngehngeh ...kita layan rotilakk ok ..roti ni anak2 aku tak suka ...aku ngan ayah dia je makan ..maklumlahh ade kacang2 anak aku tak brapa ghemoo ...padahal semua  kacang yang best2 ..dah tak suka nak wat gane ,,ye dak? jom kita semak resepi  nut n raisin bread ...syedappp cicah kopii kaw kaw

  • 330 ml air
  • 3 sudu besar minyak
  • 2 sudu kecil garam
  • 2 1/2 sudu besar gula
  • 600 g tepung roti
  • 1 sudu besar gluten flour (sy takde so sy tak letak)
  • 1 sudu kecil bread improver
  • 2 sudu besar susu tepung
  • 1 3/4 sudu kecil serbuk yis segera
  • 70 g raisins
  • 3 sudu besar walnut yg dipotong (terpulang, boleh aje letak jenis kacang yg anda suka)
  • 65 g chocolate rice atau chips

Cara-cara

  1. Masukkan bahan2 di atas ke dalam breadmaker mengikut arahan breadmaker.
  2. Pilih setting "sweet" (jika ada), and then pilih crust (saya pilih medium crust). Pastu tekan ON.
  3. Atau kalau takde breadmaker, boleh aje uli guna tangan mcm biasa.
 Waa mentang2 ade breadmaker ....roti je ye ko ...biolehh kalau tak buat apa beli ...ekekke.Roti ni mmg aku buat loaf sbb aku suka makan sekeping2 ....blh je nak wat bun bulat2 tuh tp lecehlahh plak ..dah blh bakar terus ...kita amik yang senang ..bukan apa ..aku kdg2 takda masa ...semenjak order banyak ni cehh banyak kunu ..poyo je dengoo ..korang gelii ke dengo tp takpa ade aku kesah?hehehheh

Meh2 kita layan gambooo ....




Amacam? sedap tak?mmglahh tak tahu sedap ke tak ..ekekekk nak tahu sedap ke takk ....silalah mencuba ....

No comments:

Post a Comment