Assalamualaikum.....

Selamat Datang .....
rumah ni rumah aku ..

tk suka takpa ..
suka sila follow yer.
...


Saturday, January 15, 2011

Roti Lapis Daging ;)

         Assalamualaikummmmmmm.....Waaa br leh nk update status hr ni...busynyalahh ..dpt duk ngadap pc setelah rakyat jelata..dan raja tidur....ZzzzZZzZz.Aku nk citer hr ni aku g tengok adik angkat aku dpt bb ...padahal dia bersalin 8 hr lbh awal dr aku hehehe dia 12hb 11 aku 20hb 11....haahah aku lak yg g melawat dia dulu .huhhhhuh bukan apa...anak dia ..meragam skit ..asyik nangis.Anak aku baik sikit ...:) hehehh.Ajad mmg ..dah nyusu tidurrrrrrr .Bangun nyusu lagi turuuuuuuuuu.TURU? turu tuh bhs jawa,tido.hahahhah.Kalau korang nk tahu aku ni campuran Jawa ngan Golongan Bangsawan org negeri sembilan.Memula aku cam tak caya gak....dah mak aku cakap mcm tuh ..kene cayalah kan heheheh.Bangsawan tuhhh hehehh :)
      Ok kita sambung balik...anak dia perempuan...aku kalau namanya bb girl mmg aku gila bangetlahh ..dah lama dah aku nk anak perempuan tak dapat lagi..takda rezeki ..:) ..so anak dia aku kecek2 suh bg nama yg aku laaaaaaaaamaaaaaaaaaaaa nak bg kalau aku ade anak pompuan .AUNI. ..sedapkan?
       Meh kita citer balik pasal resepi aku hr ni...selesai aku tgk bb aku g beli brg2 nak masak sarapan esok...dan bhn2 nak buat roti lapis daging ..aku teringin sangat nak mkn...bila aku terlihat resepi ni dlm MYresepi.Walllaaaaaaaa..mmg sedap.lazat dan kenyang.Dinner untuk mlm ni...anak2 aku smpi kekenyangan.Mama masak apa ni..tak pernah buat pun sedaplahh..hubby aku yg mmg tak beberapa gemo mkn mlm tuh mkn bertambah ....senyum leborr aku sampai ketelinga hahhahahah.Meh kita layan gambo dulu br wi resepi ..JOmm layannnnnn!!

Br lps masak ..panas lagi tuhhh !!


Posing dekat sikit ..haaa sedap tak?nak gambo lagi?jap gambo lapis kat dlmnya ...jap2

Haaa ...kejap je licin ..tak sampai 15 minit.Adess anak2 ku ..tak boleh bawak majlis ni.....ish2.Apa ..tak jelas ..tak nampak sgt lapisnya?ermm yerlah2 aku upload gambo yg jelas lapisnya...kojap2

         Haa ..gitu ler lapisnya...pada aku sedap resepi ni..kalau makan dengan cili sos dan mayo lagi sdp...kenyang sgt2.Makan sekeping beso mcm tuh kat atas tuh pun dh tak larat bawak perut...Korang tak tanya pun aku nk bg resepi gak ..aku tak kira aku nak bagi gak ..Nah amik ..!!  hehehheheh ...

 Bahan2nya ...
12 keping roti gardenia ( aku pakai roti mighty white janji roti  ye dakkk ? )
telur 3 biji ( yg ni jangan mandai2 tuko pakai telur puyuh plak ekekekk )
susu segar 500ml ( aku mmg tak pakai susu segar ni mahalnya aku rasa...aku pakai susu tepung jee :) )
kentang potong dadu 3 biji
bawang besar dadu gak sebiji
bawang kecik halus2  2ulas
daging kisar (pakai ramlynya...yg lain was2 hahhahaah) yg 400g
rempah kari...tak kiralahhh adabi.alagapas..alababas?ade ke?
sosej..ikkut suka berapa banyak..aku pakai sebungkus terus....
cheese...aku kalau bab cheese ni mmg aku serender...sbb aku suka cheese tp mahal gilossss ...aku pakai cheese slice sepatutnya mozarella.Yang ni ikut suka nk letak banyak mana ....

        Meh!! dekat sikit ..kita blajo cara2 nya....kita wat kari kentang daging.Tumis dulu bawang2 semua sampai wangi masuk kari bio masak betui2 ...masuk cili boh ..opps cili boh lupa nak tulis.Letaklah 2 sudu suka pedas 4 sudu....tk suka jangan letak.Pastuh kacau2 masuklah air skit .masuk daging,kentang..bio empuk..sejukkan kejap.
       Settle yang itu buat yang ni plak ..susu telur masuk dlm satu bowl beso.Kacau.Pastuh masukkan roti dan hancurkan roti...ramas2 roti tuh bg hancur ...sila pakai sarung tgn plastik kalau brs tak selesa...:) potong sosej serong2 ke bulat2 kaa..ikut sukalahh.
      Amik bekas caserole ke ..kalau takda sangat pakai loyanng pun blh ..no halnya..kita yang nak makan...pstt!! pstt! cantik tak bekas caserole aku tuh ...cantik?cantikkan ..lama gila dah aku beli ..setahun lebih br pakai malam tadi masak roti nilahh ....sbb aku takut dan mcm tak caya leh masak terus dalm oven KOMAN BOTOL ...hahahahahh.
    Sambung balik ....lengser ngan marjerin semua sudut layang ..pastuh...lapiskan adunan roti dulu ...selesai adunan daging ..dah selesi sosej plak....ulang balik dr yang mula2,sampai habis.....selesai.Taburlah cheese...nak banyak mana pun blh.Bakar 190'selama 25minit.Makan panas2 sedap dah sejuk pun sedap....layanzzzzzzz
     Harap2 korang puas ht ngan resepi hr ni....cubalah ye..aku pun bukan pandai sgt ..aku bese2 je..budak br blaja ...opss bukan budak ...!! orang tua yg br nak blaja ..erkkk tua pun bukanlahh aku rasa ..tua 40 kan? aku dewasa..haaa br sedap skit ...nyebutnya ..so kunk kalau aku rajin aku post n3 lain..ajad bangun dah ni nak nyusulah tuh ....aku terbang jap ..:) chow!!

  

2 comments:

  1. mcm sedap jerk kak lin..nk buat oven tak der...cam ner

    ReplyDelete
  2. cam best jew..nyum3..nanti nak cube lew..ekeke

    ReplyDelete