Assalamualaikum.....

Selamat Datang .....
rumah ni rumah aku ..

tk suka takpa ..
suka sila follow yer.
...


Sunday, February 13, 2011

aiskrim2....lai lai lai

 Hari ni kita makan aiskrim bg menyejukkan badan ..menyegarkan tekakkkk dan menambahkan kalori yang sedia ade........anak2 aku sibuk suh buat aiskrim ..aku pun watlah ...meh kita tgk barang2 dan selongkar apa yang ade didapur kita yang agak2 blhlahh masuk dalam aiskrim ni ..jgnlahh letak syur bendi ke ...bawang ke..tak munasabah ..jgn cari pasal yer...

ok barang2 nak wat aiskrim ni mmg simple ..............jom semak

3/4 susu pekat manis...cukuplah jgn setin manis gilerrrrrrrrr..leh detect kencing manis sampai 15 ni

1/2 tin susu cair 
1/2 tin air susu tepung ..ni cara aku ...nak bg lemak2...sedapp brkrim
1sudu besoo ovellete .
telur aku tak letak sbb taklehh g aa kalau letak telur..ahhahah sbb aiskrim ni mana masak kan kan?

so crnya....
masuk semua dlm mangkuk dan mixer...aku ade mixer cam gini so aku masukkan semua then bio mesin wat kerja cam gini

dah berkrim dah rata je ....masukkan dlm tupperware apa2lahh then masuk dalam peti semalaman ....hiaslahh dgn apa2 pun hiasan jadilah macam ni ..



 oklah layanlag gambo ni pastuh ...
kalau suka perisa coklat masukkn 5 sudu besar serbuk koko...letalah choc rice dlm tuh ...
kalau suka mango...beli mangga masak ...amik isi blender dan kacau dlm aikrim wallaaaaaaaaaa ..masyukk
kalau suka durian ..amik durian ..buat mcam mangga tadi ..
kalau suka petai?hahahhah buatlahhh kalau tergamak..aku tak tergmak nak makan aiskrim perisa petai ...!!hahahah 
layanzzzzzzzzz 

1 comment: