Assalamualaikum.....

Selamat Datang .....
rumah ni rumah aku ..

tk suka takpa ..
suka sila follow yer.
...



Saturday, February 12, 2011

Renungan sama2

 Assalamualaikum.....heheh..takda resepi hr ni sbb..bukan aku tak buat roti...3 roti semalam...satu pun aku tak teringat nak amik gambo...habis licin..:) Laku semalam jual roti....so aku ingat nak wat roti lagi hr ni tp mood aku cam hampehhh je hr ni!!betul2 hampeh.....so takda mood nak meroti..tkd mood nak masak...aku ade mood nak bersantai2....berpoya2..so korang masuk blog aku hr ni....just baca jelah n3 aku membebel2 ni yer....
  Minggu depan start hari rabu ....sekolah anak aku ade sukan...so bersukanlah aku ngan anak2...anak aku mmg minat bersukan ....dr darjah satu mmg masuk sukan .....lagi2 yang sulung sepatutnya dia masuk 6 acara ..tp cikgu tolak kena masuk 4 acara je....tak leh lebih ..heheheh kesian plak dia aku tgk ....tkpalahh..4 tuh pun dah banyak dahh..kunk pegsan plak lari banyak2 ye dak ...yang no 2...satu je...hehheheh lompt jauh rasanya...yang no3 masuk sukaneka..hahhah yang tuh mmg dok rok cetong ....ehheheh dok rok cetong tuh maksudnya tak laratlahh ....ok ...
  Meh kita bercerita pasal anak2 ....bila kita dah ade anak2 yang meningkat dewasa ni macam2 masalah dan macam2 ragam yg kita terpaksa lalui dan hadapi ...aku telah merasa sedikit sebanyak tempiasnya sekarang ....Ya Allah kadang2 tak terlarat nak memikulnya ...itu baru 2 orang yang br meningkat besar kalau dah semua sekolah menengah aku rasa akulah orang yang paling banyak menangis  :(
  Suami aku selalu cakap ngan aku ..bila anak2 semakin meningkat dewasa..jadikanlah diaorang sebagai kawan2 kita atau sahabat yang blh berkongsi masalah ...tapi aku rasa ..aku bukanlah orang yang sesuai untuk situasi itu sbb....aku ni seorang mama yang garang dan amat tegas!! aku jarang berlembut ngan anak2..pada aku ...sebagai ibu dan bapa..cukuplah sekadar seorang yang lembut dan seorang lagi tegas....ermmm
 Memang aku akui ...kat Taman aku ddk ni ..mmg budak2 takut skit ngan aku .aku ok sebenarnya tp kalau yang kurang2 ajar tuh mmg kena aaaa ngan aku ...anak2 aku faham perangai mama dia...if i say no it means NO ..kalau buat jugak ....
  Yang aku nak sampaikan kat sini ialahh ...kita hendaklah ade masa tegas...dan ade masa berlembut....spaya anak2 tak pijak kepala kita ....mungkin ade yang tak bersetuju dengan kenyataan aku ni ....takpalahh ...anak masing2 cara masing2 .....ye dakk?
  Sebenarnya bukan apa..aku sekadar meluahkan rasa isi hati aku yang sekarang tgh bergelodakkkk......so dr aku melalut2 tak tentu pasal ...aku stop dulu ....dan ambil masa merenung masa lepas ...bukan masa hadapan ....

No comments:

Post a Comment