Assalamualaikum.....

Selamat Datang .....
rumah ni rumah aku ..

tk suka takpa ..
suka sila follow yer.
...


Sunday, January 16, 2011

Kedekut vs Bakhil ?

   Salam..bertemu kembali :) . Pg2 yg ceria dan damai ni aku mendoakan semoga korang2 yg masuk blog aku dirahmati Allah hendaknya .Amin
   Wahhh permulaan yg baik ...dan aku harap semuanya baik .N3 kali ni aku nak citer pasal kedekut taik hidung masin atau bakhil ..ermm samalah tuh .Aku paling pantang ngan org kedekut ...tak kiralah  kedekut mende2 pung.Kalau kedekut resepi lagi aku marah hahahaha!! betul aku ade seorang kawan nak kata kawan tak gak..dah mcm kakak..dulu ddk depan umah aku ..kalau korang nak tahu dialah yg banyak ajar aku masak dan baking ni ..dia mmg tak kedekut .apa aku tanya sumer dia bg..dia pernah pesan kat aku ..Jangan kedekut resepi ..tak berkat..kalau dia bg resepi ..berkat heheheheh.Disebabkan itulah sampai skrg aku tak kedekut kalau org nak resepi.Pada aku kalau kita wi resepi ..dowang buat bg plak orang makan bayangkan betapa banyaknya pahala yg kita dapat!!Waallahualam.Tetapi itulah hakikatnya ...:)
   Aku kawin muda OOoOo umur 20 thn.Setahun lps tuh dapat anak.setahun lagi anak lagi ....pastuh lama skit br dapat anak 2 thn lps tuh sorang 3 thun lps tuh sorang lagi ...4 thn lps tuh sorang lagi ..Cukuplah 5 orang hero.Aku dh tak larat nak jaga ...heheh
  Berbalik pada citer kedekut tadi ..aku kalau org kedekut ngan aku ..mmg  aku kedekut balik ..perghhh jahatnya perangai ..dendam tuh tak baik ..tp aku geram..aku tak suka .I hate I hate ..hahaahah
  Aku hanya seorang surirumah ...dan adelah bisnes kecik2 cenonit je ..brp sen ngat dapat sebulan...blhlah nak beli makanan anak2 ...make up? aku tak pakai!! kasut?beg? aku tak suka asyik2 tukar ..asyik2 tukar ..beg baru2 lagi dh tukar ...kasut selagi blh pakai aku pakai ...dan kasut aku hanya suka satuuu pakai sampai rosak br bli lain.
  Pagi ni aku rs nak marah..kecik ati kecik ati sgt 2...aku ni.orang je badan beso ..ati manyak kecik ....:) tp aku diamkan aje...selagi aku blh diam, selagi aku blh sabar ...kan senang kalau ade duit sendiri ..tak payah mintak2 tak payah buat muka tebal mintak ....aku pun biasa kerja dulu selalu pegang duit ..aku berhenti sbb aku sayangkan family aku ..ermm pada aku itulah pengorbanan namanya ..sabar ajelah
  Pada perempuan2 isteri2 diluar sana yg belum kawin atau dah kawin ...persiapkanlah diri anda...maksud aku buatlah apa2 janji halal untuk cr duit back up untuk diri sendiri...pada aku tuh penting tak tahulah pada korang ..kalau kita ade duit sendiri ..hati manyak senang ..muka ale senyum ..:).Kalau takda duit muka mcm kucing tak mkn ...aku cakap akulah ...tak tahulah korang!!
  So ...aku ade resepi br ...petang nnt aku nk buat!! mintak2 janganlah angin M nanti ..haru ...angin R belum sampai lagi ..sbb angin T dah mai ..dekat dah tuh ...sikit lagi smpai ..hehhhehehh korang tahu ke apa angin T ..T.I.D.U.R ....hahhahah....mlm tadi aku tidur kul3.buat apa? entahlahh ..aku mmg mcm tuh kul5 dah banguun ..so layanz ni dulu aku nak siapkan  angin T dulu ngenegneg chow!!
  

1 comment:

  1. lawak la k.lin ni...k.ani kan yg duk dpn umah k.lin dlu...lupa r nama dye....hehehe

    ReplyDelete