Assalamualaikum.....

Selamat Datang .....
rumah ni rumah aku ..

tk suka takpa ..
suka sila follow yer.
...



Friday, January 14, 2011

Simple buttercream

    Hr ni atas permintaan sorang teman blogger mintak resepi buttercream..Heehhehe ..akunya resepi ringkas je..dan yg penting jimat hahahhahah .Teruk betul aku ni!! :) Aku pakai icing ni je masa aku wat kelas cupcake?Heheheh aku ade kelas?Mmg aku buat kelas..tp malulah nak cite ngan orang ..;) .I ni kan pemalu ...pemalulah sangat ahhahahah.Mari kita share sama2..nakmo dah pakai sharing is caring :)

  Ok ni resepinya

125gm metega( tp aku hentam je marjerin ..murahkan?tapi aku rasa mcm tk sesuai plak aku letak nama  marjerincream hahhaha so letak je nama buttercream tp pakai marjerin buleh gituh ??ekekekke)
125gm shortening (cakap omputih cakap melayu minyak sayur)
100gm susu pekat ( jgn susu cair)
20gm gula icing(ayak dulu supaya tak tersekat2 kita decorate kat kek) got it?
esen vanilla sesudu jek jgn letak sebotoi karang jadi nama Vanillacream hheheh ngarut doh aku ...:)

         Tuh jekk ....cara aku?senang je ..masuk semua dlm satu bowl beso....putar sampai kembang setaman :) dah jadi ...hehehhe gambo takda lagi...nnt ade tempahan aku upload gambo k .

Sekian terima kasih .....

No comments:

Post a Comment