Assalamualaikum.....

Selamat Datang .....
rumah ni rumah aku ..

tk suka takpa ..
suka sila follow yer.
...


Monday, January 24, 2011

Poligami?anda suka atau benci?

   Hello2...tajuk panas ni heheheh ...buat pengetahuan korang ..tajuk ni takda kaitannya ngan aku ....aku bercerita pasal tajuk ni sbb ...tajuk ni mmg tajuk yg glemer ..dan tak hbs ..kalau dibawak berbincang ...OK!!
Sebelum aku citer banyak2 meh kita tgk video pasal poligami ..layannnnnnnnnn

 Aku tahu rama dikalangan  kita lebih2 lagi perempuan..benci dgn perkataan poligami ni kan? Samalah aku pun mcm tu gak ...Bila kita ajukan soalan ni kepada kaum lelaki ..mereka akan jawab .>ISLAM benarkan kahwin 4 ..kan? ok mari kita semak balik apa yg menyebabkan perempuan2 diluar sana ...benci dengan poligami

1) Ketidakadilan....
 Kalau tak adil sapa2 pun tak suka ....mentang2lah kahwin bini muda..asyik nak balik tidur umah bini mudaaaaa jekk ..Ada yg baru yg lama dilupakan ...tak blhlah mcm tuh ...kn adil dr segala segi baik nafkah batin atau zahir ...!!

2)Kahwin sorok2
Dahlah kahwin lain .sorok2 plak tuh ...tk gentleman ..klu lelaki tuh bertanggunjawab mesti dia britahu kt bini pertamakan? ni sorok2..sampai dah berank pinak takk tahu pun yg kita dimadukan....nnt kalau kita tanya soalan ni kepada lelaki..nk tahu apa jawapannya..dah kalau beritahu...nnt yang tak bg gak kahwin ..boleh??

3)Money !!!
Ini lg klako...bini yg ade skrg ni pun kena kerja tertunggeng telanggang erkk bhs apakh ni ..hentmlahh ade hati nk kawin lain ...nk tanggung ank bini pun kerja pah tgh mlm...teringin nk pucuk muda ...hhihi..lawak2...Klu rs nk kawin lain ..tgk dulu keadaan kewangan kita stabil ke tak....emm ni asal ade je yg berkenan...lelaki2

4)Kekuatan batin...
In aku kena cite gak...sbb kdg2 lelaki ingat dowang power bebeno nak kawin ssampai 4...kadang2 soranng pun pengsan..ni berangan nak sampai 4..sedarlah wahai2 lelaki yg berkeinginan kahwin sampai 4...jgn malukan kaum lelaki okay.

5) Sunah Nabi
Jawapan favourite...ikut sunah Nabi..kawin 4..hehhheh..yg ni ikut sunah yer...solat,puasa cukup?yg wajib ni dulu diutamakan ,,,ermmm yg sunat nie bila dah cukup wajibnya...

6) Kekurangan ilmu agama
Bercakap pasal agama ...ini yg kita perlu tahu ...nk mendidik isteri ..dan ank2 ini yg perlu ..klu kita gagal mksudnya ...anda gagal untuk berpoligami!!

Aku bukan menidakkan poligami ...aku thu itu hukum Allah .berdosa klu kita menidakkannya...dan aku thu..ramai dikalangan kita tak suka ngan poligami termasuk aku!! heheh...teyapi itu semua Qada' dan QAdar...andaikata kita terpaksa melaluinya...laluilah dengan keredhaan dan keihklasan kerana ALLAH swt...insyaAllah ..niat kita didengari amin ..ya rabbl alamin

1 comment: