Assalamualaikum.....

Selamat Datang .....
rumah ni rumah aku ..

tk suka takpa ..
suka sila follow yer.
...


Sunday, January 23, 2011

Puding jagung simple kaluuu

  Asaalamualaikum..Bertemu kita sekali lagi dalam rancangan periukkk...:) ehhehe...Aku dulu2 ms kecik2 suka tgk rancangan masak2..Pastuh practiselah ngan piuk belanga umah mak aku....ngan senduk,sudip..kuali pun aku guna...dulu aa masa umur 6-7 thn,,hehheh suka sgt ngan masak2....
 Hari ni resepi kita  Puding jagung simple...mmg simple..insyaallah jadi.Kalau betul2 ikut resepi yang aku bg ni.

Bahan2nya
1 cawan jagung
1 cawan tepung kastard
3/4 cawan gula
3 1/2 cawan air
11/2 cawan susu cair
2helai daun pandan

dalam resepi dia suh masuk dlm piuk..tapi aku rasa masuk dlm kuali lagi senang...mcm ni tgk yee

Yang ni dalam 3minit br masuk kuali...tgk perbezaan warna dan kilatannya...
Nampak tak kilat?yang ni dah 13 minit masak..dan warna dah lain..semakin kilat kan?
  dah letak dalam loyang..tgk akunya kelam kabut..ngan daun2 pandan aku tak amik..heheheh anak kata mama ade sayurlah :) sayur? ermm


caranya sgt senang ...masuk semua dalam kuali.....kacau dgn api perlahan dan ...kacau sokmo2..okay..sampai kilat dan pejal...

Tips
Masukkan loyang yg nak buh puding dalam peti ais atas...puding akan cepat keras ..:)

No comments:

Post a Comment