Assalamualaikum.....

Selamat Datang .....
rumah ni rumah aku ..

tk suka takpa ..
suka sila follow yer.
...


Friday, January 28, 2011

Kek batik simple

  Waa..rajin sungguh aku hr ni kan ..?Time rajin ..mood R datang takpalah kalau mood MM ...malas2 ahhaha apa pun tak jadi hhehehh. Pg tadi aku buat kek batik ..separuh dh tinggal..kejap jekk ..hubby aku tak suka sgt ..manis dia kata ..padahal gula aku dah kurangkan ..dah nak kt gane...manis pun manislahh derr!! HAHAHHA

Layan gambo jom
Inilah ghupa kek batik aku ..simple jekk ..mmg sedapp ..mabelesss kojapp yooo buek eeee..tk smpi 3ominit .
Sambil type sambil mkn ..buleh?rugi klu korg tk cuba...!!! betull derr.Lawak betullh aku ade baca dalam satu blog ni ..dia suka cakap derr ...mende ye maksud derr kalau ade diantara kawan2 yg tahu comment ye...mende gok der tuh ...aku main sebut je ..hahahahah

   Korang nak gak ke resepi ni?kali ni mmg aku derhaka betul2 ..kesian kat resepi yg asli ni ..bukan apa dah takda stok takkan aku nak g kedai semata2 nak beli heehheh alasan kuatkan?logik2...resepi asal biasalahh mesti biskut mariekan ?mengikut resepi 350gram biskut marie....aku hanya ade 290gram biskut adess masa tuh semua bahan2 aku dah kacau ..tinggal nak masuk biskut je..apa lagi ade biskut gula aku pun patah2kan campak dalam piuk hhahhahahha ..jahat tul aku ...sukati akulahh aku yang masak  :) jangan marah haaaa.Biskut gula terus aku pakai adess !!Resepi suh pakai air aku pakai susu cair ...tp lg lemak best derr hahhahah

Jom kita tgk resepi ...

1 cawan susu cair
1/2 cawan koko
1 cawan milo
telur aku pakai sebiji jek sepatutnya 2
350gram biskut marie heheehhe
gula 1/2 cawan manis milo dah kalau resepi asal 3/4 cawan
125gram marjerin ...

itu je ....masukkan semua bhn kecuali biskut dan telur..kacau sampai sebati...dah pekat2 skit masukkan telur dan masukkan biskut ..dah rata biskut ngan adunan tuh ..masukkan dalam loyang dan padat2kannya ...ok settle.Masukkan dalam peti ais dalam 3 jam . Boleh potong dan siap ngapppppppppp
Layannnnnnnnnnnn

1 comment: