Assalamualaikum.....

Selamat Datang .....
rumah ni rumah aku ..

tk suka takpa ..
suka sila follow yer.
...



Tuesday, January 25, 2011

Puding Gula Hangus with laici topping

  Salam kengkawan semua ...aku sibuk sgt hr ni ..lagpun aku takda mood nak menulis sbb jiwa aku asyik teringat dekat 2 resepi ni ..mula2 aku post dulu resepi ni ye...mmg senang sgt buatnya ..tak sampai 15mnit dhleh kukus..pastuh dalam 45mint leh dah ngapppppppp mmg sonang baitu ..eheheh
meh aku tunjuk gambo ...

Mmg senang buat ni ...kejp jekk ..aku buat tak sampai sejam dah ngap ahhah ..tp tak sempat sejuk aku dah bedal separuh hahhahah ...tp mmg senang dan kejap..kali ni aku tak derhaka pun aku baik hr ni sbb mood aku tak baik ...so kuih kena baikhhahahahh

meh kita tgk resepinya

3sudu besar gula
7biji telur
1 tin susu pekat
esen vanilla
1 cawan air

ituuu aje...senangkan sapa2 pun leh buat ...:)

Cara2nya
amik loyang mengikut pengalaman aku ..amik loyang kecik skit sbb aku pakai loyang besar nipis skitlahh jadinya..pastuh tabur gula dalam loyang masak watlah gula hangus..masak ketepikan
telur dikepok sampai berbuih dan masukkan susu pekat tadi kacau sebati kemudian masukkan air ...masukkan telur dalam loyang tadi dan kukus 45 mnit ..siap sejukkan dulu sebelum diterbalikkan ..wallaaaaaaaaaaa makannnnnn!!

No comments:

Post a Comment