Assalamualaikum.....

Selamat Datang .....
rumah ni rumah aku ..

tk suka takpa ..
suka sila follow yer.
...



Sunday, January 16, 2011

Kehidupanku ...

  Assalamualaikum .....Thari ni aku rasa nk post sajak..heheh sajaklahh plak.Jangan korang tak tahu ...aku ni dulu penyajak ..penyajak ye bukan penyangak  masa sekolah
  Setiap kali ade pertandingan mmg aku masuk dan aku menang..ade gak yg dapat duit ade gak yg menang bodoh je hahahha menang bodoh ade gak ayat ni.Ok jom layan sajak hasil nukilan aku ..laaa tak caya lagi ..tkplah kalau tak caya....gambo ade ..gambo lama aku tak pandai nak post kat sini ...maksudnya gambo sekeping2.Masa tuh aku menang sajak kemerdekaan peringkat dareah so aku kne deklamasikan sajak kat ramai orang ms hari kemerdekaan tuh ..Ermmm mesti korang tak cayaa...tak caya sudah.Meh layan sajak yg aku tulis sendiri 

Kehidupanku...

Kehidupanku..
Ada suka ada duka
Kehidupanku
Adakala tertawa adakala terluka 
Apa yg diinginkan
Apa yg dijanjikan
Tak sama dengan apa yg dikotakan.

Kehidupanku
Adalah nyawaku...
Adalah jiwaku
Adalah maduku
malah  racunku

Kan kugagahi jua 
ombak badai
lautan luas terbentang
Walaupun 
kadangkala ku tak mampu
harunginya 
tanpa sokongan
tanpa dorangan...


ku berdoa
kumengharap
agar aku kuat dan tabah
melaluinya dengan penuh pasrah

Ya Allah
Berikanlah aku kekuatan
permudahkanlah segalanya ....


    Heehheh apsal mood aku jiwang plak hr ni ..ishh 3 Sebenarnya br aku perasan n3 aku tadi yag kedekut tuh ...aku baca balik ...mcm kambing je ahahahha ntah mende2 ntah aku tulis...ahahhah ...ngantuk tuh aku rasa tp nak update gak ...itulah jadinya ....

 Aku nk siap2 nak anto anak aku g sekolah ...yg sekolah petang ni ...so karang pas balik sekolah aku nak buat resepi baru ..siap aku post ok ...can cin cau ..adios ..tataaaaa..

  Aku th mesti korang tak caya ...ni aku post gambo aku ms aku masuk pertandingan sajak .ehhehe gambo lama jgn gelak ..hudus !!




    Jangan gelakkan aku mencikkk aaaa ..aku tahulah aku takcantik ..hitamkan?ishh malu tul.haaa br percaya ke..ms ni umur aku 17 gituhlah.Sekolah Menengah Dato' Zulkifli Muhammad...thn 1996.


oklah ....selamat hari ahad!!

4 comments:

  1. hehe hidup ni pasti ada suka n duka mama.. bermacam2 warna dalm kehidupan kita... hehe gambo zmn mude2 ke hehe

    ReplyDelete
  2. tq Delia..singgah blog mama.Br2 menjinakkan diri dgn blog ..tak pandai mana lagi :) Suka dan duka itulah yg mematangkan kita dalam kehidupan kan?Gambar tuh masa mama sekolah tingkatan 5...heehhe malu plak rasanya :)

    ReplyDelete